marți, 8 septembrie 2009

Padure nebuna

1. O vara intreaga m-a tinut padurea
Cu fata in iarba si gandul aiurea
Iar acum in toamna, la plecare
Se tanguie ca ma rup din inima ei si o doare

R: Padure, padure nebuna
In fiecare noapte cu luna
Voi rataci fara tinta agale
Ca o frunza manata de vant pe potecile tale

2. In fiecare noapte de iarna
Umbra mea alba va veni sa se-astearna
Ca o ursoaica cu puii ucisi
La umbra stejarilor pradati de frunzis

R: Padure, padure nebuna
In fiecare noapte cu luna
Voi rataci fara tinta agale
Ca o frunza manata de vant pe potecile tale

3. In fiecare dimineata
Uneori ca o umbra, alteori ca o ceata
Ca o negura sau ca o bruma
Voi veni, voi veni, nu te mai tangui padure nebuna

R: Padure, padure nebuna
In fiecare noapte cu luna
Voi rataci fara tinta agale
Ca o frunza manata de vant pe potecile tale

Este un cantec incredibil de frumos, fata de acele manele care ma scarbesc pe zi ce trece. Puteti sa-l cautati pe youtube. Mie imi place versiunea cantata de Ursul Trubadur.
[cantecul l-am scris pe blog in cinstea celor 3 prieteni ai mei ]

6 comentarii:

  1. cantecul asta e SUPERB :X:X:X il ADOORR:X:X:X:X
    l-am gasit pe youtube si e un tip kre iti arata cum sa il canti la chitara. si asta incerc si eu de cateva zile. :)) dar e grozav cantecul ;) :X si imi aduce aminte de tabara 8-> imi pare rau ca s-a terminat, dar sper ca o sa ne vedem si la iarna in tabara tot cei kre am fost si acum >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. 30 de locuri rezervate :>
    avansul oricand :>
    acelasi pret din cate stiu :>
    vacanta intersemestriala :>
    Georgiana o sa sara in sus cand o sa ne vada :>
    si da, melodia e geniala :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Super tare mel. Imi aminteste de tabara. Orcum cel care a scris-o e genial.

    RăspundețiȘtergere
  4. de fiecare data cand imi aduc aminte de ea o fredonez

    RăspundețiȘtergere
  5. "padure nebuna" defineste tot ce a vrut Eminescu sa scrie vreodata lui i-a trebuit o viata si mii de condeie cantecul asta are o singura pagina si insemna mai mult decat 'O, ramai' sau altele de genul

    RăspundețiȘtergere
  6. Vasile Alecsandri - Andrii-Popa
    Cine trece-n Valea-Seaca
    Cu hamgerul fara teaca
    Si cu pieptul dezvelit?
    Andrii-Popa cel vestit!

    Sapte ani cu voinicie
    Si-a batut joc de domnie
    Si tot prada ne-ncetat,
    Andrii-Popa, hot barbat!

    Zi si noapte, de calare,
    Trage bir din drumul mare,
    Si din tara peste tot!
    Fug neferii cât ce pot,

    Caci el are-o pusca plina
    Cu trei glonti la radacina,
    S-are-un murg de patru ani,
    Care musca din dusmani,

    S-are frati de cruce sapte,
    Care-au supt sânge cu lapte.
    Si nu-i pasa de nimic,
    Andrii-Popa cel voinic!

    Capitane, fratioare,
    Ce se vede despre soare?
    Sa zaresc vro patru cai!...
    N-auzisi tu de-un Mihai?

    Capitane, te gateste,
    Mihai mândrul te goneste.
    Iata-1, vine ca un zmeu!
    Fa trei cruci la Dumnezeu.

    Cum îi vede-n departare,
    Popa striga-n gura mare:
    "Hai la goana de neferi!
    Hai la hora de muieri!"*

    A zis! tipa, se arunca,
    Trece ses, pâraie, lunca
    Cu fugarul sprintenel
    Si cu hotii dupa el.

    Mihai mândrul vine iara,
    Falnic ca un stâlp de para,
    Pe-un cal alb ce n-are loc
    Si din ochi arunca foc.

    Fug cum fuge-o o rândunica,
    Fug ca fulgerul când pica,
    Si se duc voinicii, duc,
    Cu urgie de haiduc!

    Piept în piept!... câmpul rasuna
    Toti de tot dau împreuna.
    Toti la lupta-s înclestati,
    Toti în sânge încruntati.

    "Ura, frati!" caii necheaza,
    Sus vazduhul scanteiaza.
    "Ura!" moartea s-a ivit!
    Vulturu-n zbor s-a oprit!

    Zi de vara pân-în seara
    Dau voinicii sa se piara
    Si cu fierul ascutit,
    Si cu pumnul amortit.

    Sângele-n rani gâlgâieste,
    Glasu-n gura se sfârseste.
    Zece-s morti! doi înca vii,
    Mihai mândrul si Andrii.

    Andrii fuge far' de-o mâna,
    Prinde murgul la fântâna,
    Da pieptis, sare pe sa
    Si din gura zice-asa:

    "Zbori, copile sprintenele,
    Sa ma scapi de chinuri grele,
    Ca ma jur, de ma-i scapa,
    Ca pe-un frate te-oi cata".

    Murgul sprinten se repede.
    În zadar! Mihai mi-1 vede!
    "Stai, hot-popa, dragul meu,
    Sa-ti arat cine sunt eu!"

    Si cum zice, mi-1 chiteste,
    Drept în frunte mi-l loveste!
    "Ura!" Vulturul din nori
    Racni falnic de trei ori.

    RăspundețiȘtergere