joi, 10 septembrie 2009

Inca un om bun

Intr-o deplasare la Olanesti, acum un an, am cunoscut o fata. Ulterior am observat ca are cam aceleasi idei cu ale mele si am rugat-o sa faca un text pe care sa-l pot posta aici sa vi-l impartasesc si voua.

Bee spunea...
,,Fericirea e ascunsa in lucruri marunte. Cand ai auzit ultima data cuvintele astea? De mult probabil. Distractiile pustilor din ziua de azi consta in alcool/tutun/manele. Sunt putine persoanele pe care le-am auzit spunand ca se simt bine intr-un coltisor de aer curat, sau poate pe munte intr`o drumetie in fata unor privelisti spectaculoase. Niciodata nu suntem multumiti de ce avem. Vrem bani, bani si iarasi bani. Stateam intr`o seara cu un grup de prieteni si aveam discutii pe diverse teme. La un momendat mai vine un baiat (cunostinta de-a noastra), gen cocalar wanna be. Incepuse sa povesteasca in ce cluburi a mai fost/ ce tipe a mai agatat/ cu ce s-a mai imbatat lately. Atunci am realizat ca e un fel de etalon pt tinerii din ziua de azi. In mod surprinzator nu asculta manele. In alta seara, am iesit cu alt grup de prieteni. Curiozitate, sau poate ca voiam sa vad cum gandesc si altii. Mi-am dat seama cata prostie exista in lumea asta. Am ramas uimita de glumele lor, de felul lor de a privi lucrurile. E grav ce se intampla cu noi si nimeni nu are ochi sa vada asta, sa vada cata prostie zace in unii oameni.Citisem intr-o carte urmatoarea afirmatie : nivelul de inteligenta al planetei ramane constant; numarul locuitorilor creste, si mi-am zis : "Doamne cata dreptate a avut omu` care a scris asta".
In fine,voiam sa ating alt subiect initial. De vreo 3 ani, de cand am inceput sa inteleg si eu niste lucruri elementare, am inceput sa fiu ecologista. Bine, poate e mult spus. Ideea e ca respect natura si am pretentia ca si prietenii mei sa faca acest lucru. E trist ce facem cu tara noastra si nu numai. Se intampla si in alte tari bineinteles.
Eram prin clasa a opta, si la ora de dirigentie am rugat`o pe profesoara sa-mi acorde si mie juma` de ora pentru ca voiam sa`i pun si pe colegi in tema cu ecologia; macar sa vada putin ca trebuie sa respectam natura. M`au huiduit si umilit bineinteles. Eram atat de revoltata ca sunt atat de superficiali...mai tarziu am inteles eu ca nu toti sunt deschisi la minte. Ce pot sa spun mai mult... Am vazut pana si in creierul muntilor, cand eram plecata in drumetie gramezi de deseuri. Acolo unde nu te astepti, gen "stai ma ca nu sunt atat de needucati incat sa-ti arunce sticla de bere aici unde e atat de frumos". E atat de trist ca multi nu au ochi sa vada decat lipsa banilor in loc sa vada alte realitati strigatoare la cer. In curand nu o sa mai aiba unde sa-si cheltuie banii mult doriti. Ne facem rau singuri. Si de obicei nu`mi place cand am dreptate."

3 comentarii:

  1. tot ce este scris in acest text este adevarat...uni tineri nu stiu sa aprecieze tara asa cum ar trebui.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu stiu daca mai este, dar era o reclama in care spunea cineva: "Ma vad privind natura intr-o poza, iar fiul meu skater pe un morman de gunoaie". Cam asta e viitorul Romaniei, dar eu inca sper ca poate generatiile viitoare vor shimba ceva!

    RăspundețiȘtergere
  3. de fapt toata lumea isi pune sperantele in noi dar noua nu ne spune nimeni asta exemplul pe care il luam de la generatiile prezente si ceea ce mai copiem din mass media n edistruge moral... imi dau seama ca totata lumea a ajuns intr-un moment de demoralizare psihica si asta dupa parerea mea se datoreaza ignorantei fata de religia in care am crescut

    RăspundețiȘtergere